Technik Masażu Id

FORUM KLASOWE TECHNIKÓW MASAŻU


#1 2008-02-26 17:46:09

Kolo

Administrator

6495946, 4342460
Zarejestrowany: 2008-02-26
Posty: 25
Punktów :   

Od motywacji do stadiów rozwoju wg Eriksona

Motywacja ma maksymalne natezenie gdy sukces i porazka jest tak samo prawdopodobne. Poziom motywacji zalezy od wysilku i ryzyka. poczatkowo go zwiekszaja potem obnizaja. Rodzaj motywacji: 1)wewnętrzna- gdy czlowiek dazy do zaspokojenia swoich potrzeb. 2)zewn- kary, nagrody, manipulowanie możliwościami
Jak zwiekszyc motywacje:
1. deklaracja innym tego co chcemy zrobic
2. Analiza celów
3. zaplanowanie nagrody za wykonanie celu
4.wizualizacja celu
5.Analiza negatywnych konsekwencji niezrealizowania celu
6. analiza pozytywnych konsekwencji zrealizowanego celu
7. zrobic pierwszy krok
8.rozpocząc od czegos prostego
9.metoda szwajcarskiego sera
10. podniesienie znajomości przedmiotu
White 5 trendow rozwojowych: 1.Stabilizacja tożsamosci ego(wie kim jest, trudno go obrazic) 2.nawiazanie głąbszych zwiazków interpersonalnych3. pogłębienie dziedzin aktywnosci4. Humanizacja wartości5. Wzrost znaczenia troski o innych
Stadia cyklów rodziny wg Duvall 1. zaraz po slubie, bez DZ dochodzi do roli małzonka
2.Rodzi sie 1DZ, dochodzi do roli rodzica
3.najstarsze DZ ma 2-6 lat, rola rodzica sie zmienia
4.najstarsze DZ ma 6-12 lat, idzie do szkoly, rola rodzica ponownie sie zmienia
5.najstarsze DZ wchodzi w wiek dojrzewania, koleja zmiana w roli rodzica
6.Najstarsze DZ opuszcza dom; etap czesto nazywamy faza lotów kosmicznych, bo rodzicy wspomagaja proby usamodzielnienia sie DZ 7.Wszystkie DZ opuszczaja dom; dramatyczna zmiana roli rodzica, nazywana czasem stadium pustego gniazda
8.Jedno lub oboje małżonków odchodzi na emeryture, rodzina starzejąca sie
Teorie uczenia sie-behawioralne a)warunkowanie klasyczne (eksperymenty Pawłowa)- bodzce bezwarunkowe i warunkowe/łączenie starych reakcji z nowymi bodzcami b)warunkowanie instrumentalne (Skinner)- wzmocnienei pozytywne i negatywne; kara, wygaszanie( zmiejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia pewnych reakji przez stały brak wzmocnienia); wzmacnianie cząstkowe(wzmacnianie tylko w niektorych sytuacjach)
Model pól dorosłości Levinsona era wczesnej dorosłości Era przeddorosłości:0-22 Okres przejsciowy wczesnej dorosłości 17-22 Wprowadzenie struktury życia wczesnej dorosłości 22-28 Okres przejsciowy wieku 30lat: 28-33 Kulminacja struktury zycia wczesnej dorosłości Era pełni dorosłości 40-65 Okres przejsciowy pełni dorosłości: 40-45 Wprowadzenie struktury życia wieku średniego: 45-50 Okres przejsciowy wieku 50lat: 50-55 Kulminacja struktury życia wieku średniego: 50-60lat Era póżnej dorosłości: 60-... Okres przejsciowy poznej dorosłości: 60-65lat Emocje-silne odczucie pozytywne lub negatynwe majace 3 cechy: znak, natezenie, tresc. Procesy emocjonalne dzielim na uczucia, afekty, emocje, nastroje, namietnosci, sentymenty. Emocja- wzglednie nietrwały stan afektywny, o silnym zabarwieniu, wyraznym wartosciowaniu, poprzedzony jakims wydarzeniem i ukierunkowaniu. Nastroj ma mniejsze nasilenie, długotrwałe. 
Stadia rozwoju moralnego wg Kohlberga Poz I przedkonwencjonalny- wiek przedszkolny i wczesnoszkolny Stadium I Kary i posłuszeństwa Reguły są przestrzegane w celu unikniecia kary. Skutki czynności okreslaja, czy jest ona dobra czy zła. Interesy i punkt widzenia innych nie są brane pod uwagę- dziecko- jest egocentryczne. Stadium 2: relatywizmu instrumentalnego Działanie "dobre" to takie działanie, które ma na celu dobro własne, a nie innych. Potrzeby innychsą uwzględniane, o ile rezultat działania jest korzystny z punktu widzenia własnego dobra. Poz. II- konwenncjonalny Orientacyjny wiek 13-16 lat Stadium 3 "dobrego chłopca/dziewczyny" Czynność jest oceniana jako dobra albo zła ze względu na intencje jednostki. Cenione są społecznie akceptowane standardy zachowania; wazne jest aby "być dobrym" Stadium 4: Prawa i porządku Pojawia się głęboki szacunek dla autorytetów i przekonanie, że reguły społeczne musza być przestrzegane. zwraca sie uwage nie tylko na motywy dzialania jednostki, ale rowniez na punkt widzenia systemu społecznego. Poz II- Postkonwencjonalny albo zasad moralnych (Orientacyjny wiek-16-20 lat) Stadium 5: Umowy społecznej i legalizmu To co jest słuszne zależy od opinii większości w danej grupie społecznej. "jak najwiecej dobra dla jak największej liczby ludzi" to generalna zasady. Świadomość, że czasami moralny i prawny punkt widzenia mogą pozostawać w konflikcie.Stadium 6: Uniwersalnych zasad sumienia Regulatorem zachowania są wybrane przez jednostkę zasady etyczne: równość praw każdej jednostki oraz szacunek dla jej godności mają najwyższe znaczenie. Gdy obowiązujące prawo wchodzi w konflikt z tymi zasadami, człowiek postępuje zgodnie z tymi drugimi.
Zdolnosć- potencjalna możliwość jednostki gdyby zostały spełnioen optymalne warunki jego rozwoju: środowiskowe zdrowotne, społeczne, osobiste.
Biologiczne koncepcje inteligencji: szybkosc neuronalna, sprawnosc ukl nerwowego, wielkosc mozgu. Dziedzicznosc inteligencji: jest zdeterminowana genetycznie, mozna rozwijac behawioralniei, odgrywa znaczenie , choc nie determinuje. Inteligecja to zdonosc przystosowania sie do okoiczosci dzieki dostrzeganiu abstrakcyjnych relacji, korzystaniu z uprzednich doswiadczen i skupianiu kontroli nad własnymi procesami poznawczymi.
Hierarchia potrzeb wg Maslowa: P fizjologiczne, P bezpieczeństwa, P miłości i przynależności, P bycia docenianym, P samourzeczywistnienia
Stadia rozwoju psychospołecznego wg Eriksona 0-1 nadzieja 2-3 wola 4-5 zdecydowanie 6-12 kompetencja 13-18 wiernosc 19-25 miłość 26-65 opiekuńczosć 65-... mądrość

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.upbudownictwo.pun.pl www.elzuzel.pun.pl www.my-fantasy-online.pun.pl www.sbt.pun.pl www.wknb.pun.pl